On-line vyučování Matematiky

Milí žáci, vážení rodiče,

někteří z Vás kontaktovali mně, někteří přímo pana ředitele s otázkou, proč k výuce požívám ZOOM, proč ne Messenger, Skype, WhatsApp, Google Classroom. Z jednoho pochopitelného důvodu. Tyto aplikace neumí zásadní věci nutné pro specifickou výuku matematiky. 

Proč ZOOM?

Protože jsem měla jsem informace od žáků z více tříd, že "jedou na „ZOOMu". Rozhodla jsem se ho proto využít.

Protože pomocí něj lze napodobit práci se žáky v normální učebně ve škole. Je možné např. počítat příklad přímo před očima žáků, kdy oni sledují (vidí) celý postup on-line a poslouchají výklad a kdykoliv mohou mít dotaz a můžeme se k nejasnému místu hned vrátit a znovu vysvětlit.

A proč ne Skype, Messenger, WhatsApp?

Pomocí aplikací Messenger, Skype, WhatsApp atp. toto bohužel možné není! Je důležité, aby mě žák slyšel a současně sledoval proces výuky. A nemusíme se vůbec vidět.

Jen pro zajímavost, zkuste si na počítači v běžném textovém editoru (Word) zapsat jednoduchý příklad se zlomky, popřípadě odmocninami. Kolik na tom strávíte času? Zkuste bez použití tužky a kreslení před dítětem ukázat, jak se rýsuje trojúhelník.

Vedení školy nyní pracuje na výběru systému komunikace se žáky tak, aby byl k dispozici jednotný systém pro všechny předměty.


Přeji hezký den a doufám, že co nejdříve najdeme co nejlepší možný způsob výuky pro obě strany.

Ivana Nevařilová