8.A – Německý jazyk 8. 6. – 12. 6. 2020:

  • Tento týden se budeme věnovat projektu – najdete jej v UČ s. 61 – Foto Kochbuch – Vašim úkolem je přečíst si cv. 1a – přiřadit ingredience, které potřebujete k uvaření palačinek a špaget s rajčatovou omáčkou. Tento úkol splňte písemně do sešitu. Následně přejděte na 1b – napsat správné pořadí vaření těstovin s rajčatovou omáčkou – opět do sešitu.
  • Uč. s. 61/2 – vytvořit vlastní Foto-Rezept (včetně fotek, ingrediencí a popisu pracovního postupu – podobně jako ve cv. 1a+b). Váš Foto-Rezept mi prosím pošlete na mail, formu nechám na Vás.

________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________

8.A – Německý jazyk 1. 6. – 5. 6. 2020:

Pokračování L9 najdete v přiložené prezentaci s označením tohoto týdne.

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

8.A – Německý jazyk 25. 5. – 29. 5. 2020

  • Tento týden se zaměříme na praktickou část, který bude vycházet z naší učebnice – s. 60/1a, 1b, 2a, 2b. Přečti si úkoly na stránce.
  • Ve cv. 1 přiřaď obrázky k otazníkům v textu, text přečti nahlas a přelož – překlad prováděj nejlépe bez překladače a bez slovníku. Pracovat můžeš se slovníčkem v PS. Ve cv. 1b doplň profil ženy.
  • Ve cv. 2a si nejprve nahlas přečti text o Jessice, Vincentovi a Svenji. Poté doplň, co kdo rád jí. Pracuj se sešitem – doplněné informace mi pošli na mail, děkuji.
  • Ve cv. 2b si přečti otázky – Was isst du gern? Was kochst du gern? Na papír si napiš názvy jídel, která rád/a jíš a vaříš. Zkus k jednomu z těchto jídel vytvořit recept – do sešitu nj, recept mi pošli na mail.

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

8.A – Německý jazyk 18. 5. – 22. 5. 2020:

  • pokračování L9 najdete v přiložené prezentaci s názvem tohoto týdne.

​​​​​​​____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

8.A – Německý jazyk 11. 5. – 15. 5. 2020:

  • Budeme i nadále pokračovat v lekci 9 Was isst du gern? – vše najdete v přiložené prezentaci s označením tohoto týdne.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

8.A – Německý jazyk 4. 5. – 7. 5. 2020

  • Minulý týden jsme skončili L8. Tento týden začneme poslední lekci z modulu Anna – L9 Was isst du gern?
  • Vše potřebné najdeš v přiložené prezentaci s názvem „L9 Was isst du gern“

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

8.A – Německý jazyk 27. 4. – 30. 4. 2020

- Minulý týden jsme skončili 8. lekci, tento týden se zaměříme na její opakování

- Vše potřebné najdete v prezentaci s názvem L8 - Opakování

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

8.A – Německý jazyk – 20. 4. – 24. 4. 2020

  • pokračování v přiložené prezentaci s názvem tohoto týdne – dokončení L8

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

8.A – Německý jazyk 14. 4. – 17. 4. 2020

  • pokračování v L8 – viz přiložená prezentace

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

8.A – Německý jazyk 6. 4. – 10. 4. 2020

Někteří z Vás mi stále neodeslali žádnou zpětnou vazbu, která se týká zadané práce z NJ!!! Prosím o nápravu, děkuji.

FROHE OSTERN!

- Vypracujte přiložený pracovní list na téma Velikonoce (Ostern), vyplněný PL mi prosím odešlete na e-mail, děkuji.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

​​​​​​​8.A – Německý jazyk 30. 3. – 3. 4. 2020

Zdravím Vás všechny opět po týdnu. Podle nových pokynů vedení školy bude forma výuky realizována prostřednictvím Microsoft Teams, proto využití Freda zatím odkládám. Výukové materiály Vám vložím přímo sem na www, jak jste byli zvyklí. Děkuji za pochopení. MW

Nové učivo pro tento týden najdete ve vložené prezentaci (dole na stránce).


Chválím Verču za kreativitu:) I tak jednoduchá věc potěší a učíte se tím;) Kdo by se chtěl mrknout, video je na FB:

https://www.facebook.com/messages/t/ver.unka.16503

Komu to nepůjde otevřít, Verča to pošle do skupiny na messengeru.


8.A – Německý jazyk - přípravy od 23. 3. do 27. 3.

  • Platí totéž jako v úvodu přípravy do českého jazyka.
  • Online cvičení – Lektion 8 (1 – 5): https://www.hueber.de/exercises/530-26661/a11/?rootPath=/exercises/530-26661/a11/#/sections
  • Vymyslete vlastní recept na nealkoholický koktejl v němčině – včetně postupu. Snažte se používat slova, která znáte, popř. využijte online slovník Lingea. Tento recept včetně Vaší fotky, jak tento koktejl pijete nebo připravujete, mi pošlete na školní mail. Kdo bude kreativní, může mi poslat i videoJ Ovšem v němčiněJ

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

8.A – Německý jazyk - přípravy od 16. 3. – 20. 3. 2020

  • naše učebnice nabízí možnost spolupráce s aplikací v mobilu, kde najdete všechny poslechy nejen k PS, které máte na Vašem CD v PS, ale také poslechy K UČEBNICI
  • aplikaci si nainstalujte – do vyhledávače AppStoru nebo ObchodPlay BESTE FREUNDE HUEBER (oranžová ikona), aplikace vyžaduje 116,11 MB volného místa – po instalaci a otevření aplikace se Vám nabídnou díly učebnic a pracovních sešitů ke stažení, Vás bude zajímat jen ten první – Hueber 1.1 (oranžový), stáhnete a máte přístup ke všem poslechům podle lekcí a čísel cvičení
  • https://www.hueber.de/beste-freunde/app
  • Uč. s. 53/4a – prohlédnou si obrázky a přečíst si seznamy ingrediencí, pak přiřadit fotky k jednotlivým receptům. 4b – přečíst si rozhovor, popř. přeložit si nová slova
  • PS s. 66/5, 6, 7
  • Uč. s. 53/5 – napsat do sešitu číslo strany a cvičení + otázku Was möchten Anna, Simon und Nico mixen? --- napsat německy odpověď (!celou větou), opsat a – c a rozhodnout, co je špatně (R – richtig, F – falsch).
  • Uč. s. 53/6a – přečíst si čísla, překreslit tabulku do sešitu, pak poslech, doplnit čísla a zkontrolovat si svá řešení. 6b – poslech čísel a hlasité opakování, zapsat si čísla do sešitu a následně si je číst německy nahlas.
  • Uč. s. 53/7a – poslech čísel z nahrávky a zápis do sešitů. 7b – tvorba čísel od 20ti a výše – gramatické okénko, zapsat do sešitu s nadpisem „Zahlen 20+…“ --- podobnost s českým „dva-a-dvacet, tři-a-dvacet, …“ + zwei-und-zwanzig, drei-und-zwanzig
  • PS s. 67/8, 9

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

11. – 13. 3. 2020

  • Minulou hodinu jsme začali novou lekce – Trinken wir einen Karibik – Cocktail? (L 8)
  • Učebnice s. 52, cv. 3 – Jedná se sice o řetězové cvičení, ale vy ho provedete sami. Klíčové je časování slovesa mögen – mít rád. Do sešitu si zapíšete časování slovesa mögen:

ich mag

du magst

er mag

wir mögen

ihr mögt

sie, Sie mögen

  • Důležité je si uvědomit, jaký je rozdíl mezi slovesy mögen (záliba) a möchten (přání, plán). Např. mögen + podstatné jméno (Ich mag Schokolade.) X sloveso + gern (Ich spiele gern Fuβball.) K vyjádření zálib v němčině se užívá modální sloveso mögen ve spojení s podstatným jménem, zatímco slovesa se užívají ve spojení s příslovcem gern (rád/a). Je třeba také rozlišovat příslovce gern (rád/a) a froh (přídavné jméno). Např. Ich mag gern Schokolade. X Ich bin froh, dass du kommst.
  • Řetězové cvičení – podle vzoru ve cv. 3 napsat do sešitu věty se všemi druhy nápojů, které byly v písničce.
  • Pracovní sešit s. 65, cv. 3, 4
  • Slovíčka z 8. lekce budou přepsána ve slovníčku, učte se je, učte se také jejich použití v kontextu, tzn. ty věty úplně vpravo. Budu zkoušet.