Úkoly a zprávy březen 2020

25. března


Dnes jsem vám vložila nové úkoly do Google Classroom (dále jen GC :)). Zkuste se všichni přihlásit a projít si prostředí. Myslím, že je to poměrně jednoduché, ale pokud by kdokoliv měl nějaký problém, klidně se mi ozvěte.

Kdo se ještě nepřihlásil do GC, udělejte to CO NEJDŘÍVE, popř. mi pošlete vaši aktuální e-mailovou adresu, pomohu vám.

Až  budu mít všechny vaše e-mailové adresy, pošlu vám pozvánku  na webovou stránku s procvičováním slovní zásoby. Takže sledujte své e-mailové schránky.

Mějte se fajn :)


Následující úkoly jsou pro vás k vypracování do úterý 1. dubna (a jsou to tytéž jako na GC).


***** Prvním úkolem jsou úkoly z učebnice.

Str. 50: přečtěte a přeložte recept (pouze ústně).

Str. 51 – cv. 5: Podle poslechu si do sešitu napiš, které ingredience zmíní. Poslechni si podruhé a instrukce v části b) seřaď tak, jak jdou za sebou. Napiš si do sešitu.



***** Druhým úkolem je projekt – vlastní recept.

  1. Vyber si jeden svůj oblíbený recept – typicky český nebo tvé rodiny – a zpracuj jej jako projekt. Celý projekt můžeš vypracovat na počítači (ve wordu apod.) nebo napsat na papír.
  2. Začni tím, že vyjmenuješ všechny přísady.
  3. Dále pak popiš, jak se jídlo vaří či peče.
  4. Svůj recept doplň ilustracemi nebo klidně i fotkami, jak sám/sama recept vaříš.
  5. Na závěr připiš následující věty, které dokonči svými slovy.

Why do you like it? I like this dish because ___________________.

How often do you cook it? We cook it ______________________.

When do you usually eat it? We usually eat it _______________________.

Can you cook it? ___________________.

  1. Pokud zpracováváš projekt na počítači, ulož mi soubor do Google Classroom. Pokud jsi jej napsal na papír, naskenuj (nebo jen vyfoť na mobil) a také ulož do Google Classroom.


24. března 2020

Ahoj všichni,

s radostí pozoruji, že většině z vás se podařilo přihlásit do Google Classroom. 

Kdo z vás se ještě nepřihlásil, udělejte to co nejdříve, ideálně ještě dnes. Pokud máte s přihlášením potíže, zašlete mi vaši e-mailovou adresu na můj školní e-mail syslova.zsvlcnov@seznam.cz, a já vám s registrací ráda pomohu.

Pravidelně se do Google Classroom přihlašujte a vyzvedávejte si své úkoly. 

Prvním úkolem je odpovědět mi na první otázku :), tak si to rovnou vyzkoušejte.

Děkuji, mějte se fajn.



22. března 2020

Pro zjednodušení předávání úkolů jsem pro vás vytvořila "Google Classroom", kde budu uveřejňovat úkoly pro vás a kde budete mít také možnost úkoly předávat vy mně.

Nejpozději do úterý 24. března se do učebny zaregistrujte podle návodu níže (+ obrázky). Pokud se vám to z nějakého důvodu nepodaří, napište mi na můj e-mail syslova.zsvlcnov@seznam.cz v čem je problém a pošlete také svoji aktuální e-mailovou adresu, popř. mi můžete zavolat na Skype v čase 9 - 12.

KÓD PRO 7.A​​​​​​​ me6tt3m


Návod na GOOGLE CLASSROOM

  1. Přejděte na stránku www.classroom.google.com
  2. V pravém horním rohu kliknete na Sign in – Google Classroom a objeví se přihlášení k Google účtu.            >>> OBRÁZEK 1

Pokud máte Google účet

  1. Přihlaste se.  >>> OBRÁZEK 2
  2. Ihned po přihlášení budete na stránce „Učebna Google“ = „Google Classroom“.
  3. V pravém horním rohu klikněte na velké +, kde se vám rozbalí možnost „Zapsat se do kurzu“             >>> OBRÁZEK 5
  4. Otevře se vám přihlašovací obrazovka, kde zadáte „kód kurzu“ a kliknete na „Zapsat se“       
    >>> OBRÁZEK 6
  5. Pokud jste vše udělali správně, jste zapsáni a všechno by mělo fungovat J
    >>> OBRÁZEK 7


Pokud nemáte Google účet

  1. Musíte si Google účet vytvořit. >>> OBRÁZEK 2
  2. Po kliknutí na „Vytvořit účet“ se dostanete na registrační stránku, kde vyplníte své jméno, příjmení a svůj e-mail. Nakonec zadáte dvakrát po sobě libovolné heslo, které si budete pamatovat!
    Co se týče e-mailu, máte dvě možnosti:
    1. Google vám automaticky vytvoří novou e-mailovou adresu nebo
    2. využijete svoji e-mailovou adresu, kterou používáte.         >>> OBRÁZEK 3
      + příklad vyplnění >>> OBRÁZEK 4
      Pozn.: Já jsem nechtěla novou adresu, proto jsem zadala možnost „Použít aktuální e-mailovou adresu“ a vyplnila jsem svůj školní email. Pokud to uděláte taky tak, vypište jakoukoli svou e-mailovou adresu. Pak se do e-mailu přihlásíte se (tam, kde si normálně e-mail kontrolujete – seznam.cz atd.) a potvrdíte, že jste e-mail zadávali.
  3. Po přihlášení budete na stránce „Učebna Google“ = „Google Classroom“.
  4. V pravém horním rohu klikněte na velké +, kde se vám rozbalí možnost „Zapsat se do kurzu“    
    >>> OBRÁZEK 5
  5. Otevře se vám přihlašovací obrazovka, kde zadáte „kód kurzu“ a kliknete na „Zapsat se“           
    >>> OBRÁZEK 6
  6. Pokud jste vše udělali správně, jste zapsáni a všechno by mělo fungovat J
    >>> OBRÁZEK 7



16. - 20. března 2020

Úkoly na tento týden do pondělí 23. 3.:

  1. PRACOVNÍ LIST "St Patrick's Day" 
  2. Napsat třídenní jídelníček + vyznačit počitatelná a nepočitatelná podstatná jména.
  3. Napsat si zápis do školního sešitu.
  4. Udělat cvičení z pracovního sešitu.


***** Prvním úkolem je pracovní list ke dni sv. Patrika, k jehož vypracování budete potřebovat video na youtube. Pracovní list je přiložen níže. Také vám níže přikládám odkaz na video na youtube, kde se dozvíte veškeré informace, potřebné k zodpovězení všech otázek a všech cvičení v pracovním listu.

Pracovní list si vytiskněte, odpovědi vypište do něj a dejte si jej do sešitu, popř. si odpovědi napište přímo do sešitu.


***** Druhým úkolem je váš jídelníček J

Tři dny po sobě si pište, co jste jedli. Napište, jaké v jednotlivých jídlech byly suroviny. U každého jídla napište, jestli je to podstatné jméno počitatelné (countable – zkratka C) nebo nepočitatelné (uncountable – zkratka U).

Např.:

19th March

Breakfast: bread U with butter U and ham U, tea U

Snack: apple C

Lunch: ….. and so on.


***** Třetím úkolem je zápis do sešitu.


Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména: kompletní tabulka


POČITATELNÁ

PODST.JMÉNA

jednotné číslo

POČITATELNÁ

PODST. JMÉNA

množné číslo

NEPOČITATELNÁ

PODST. JMÉNA

(vždy má jen jeden tvar)

a/an

(neurčitý člen
= nějaký, žádný)

x

x

some (nějaký)

X

v kladné větě

v kladné větě

any (nějaký, žádný)

X

v záporné větě
a v otázce

v záporné větě
a v otázce

much (mnoho)

X

x

                       √

many (mnoho)

X

x

a lot of (mnoho)

X

how much (kolik)

X

x

how many (kolik)

X

x



***** Čtvrtým úkolem jsou cvičení z pracovního sešitu.

Str. 37 – cv. 4: Zaškrtni podle poslechu, co mají a co nemají. Poslechové cvičení přikládám níže pod textem.

Str. 37 – cv. 5: Napiš do sešitu odpovědi na otázky, zda jídla z otázek mají či nemají – podle předchozího cvičení.

Str. 37 – cv. 6: Doplň do cvičení členy – some, any, a/an.


+ bonus, kdybyste se nudili :D​​​​​​​

https://www.quia.com/hm/303165.html - hádání slovíček s tématem sv. Patrika

https://www.quia.com/ws/781671.html - osmisměrka




11. března 2020

Slovíčka lekce 4/A,B: napsat do slovníčku, učit se.

SB (učebnice) str. 46: přečtěte si článek a do sešitu si napište, co postupně dal tramp do polévky.